Klein weekje weg nu - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Roosmarijn Oldenbeek - WaarBenJij.nu Klein weekje weg nu - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Roosmarijn Oldenbeek - WaarBenJij.nu

Klein weekje weg nu

Blijf op de hoogte en volg Roosmarijn

10 Maart 2018 | Vietnam, Hanoi

Komende maandag ben ik een weekje weg. Wat gaat de tijd snel zeg! Ik moest (en soms nog steeds hoor) even wennen aan de manieren hoe men de wegen hier gebruikt, ha ha. Er zijn zeker soms wat stoplichten! Worden ze vaak gebruikt? Nehh niet echt. Ze zijn handig bij grote kruispunten, maar als je kan oversteken, steek je gewoon over; of het nou rood of groen licht is.
Verder en ik ZEKER nog niet gewend aan AL DAT GETOETER! Menn wat toeteren deze mensen veel haha. Vorig jaar in Bali kreeg ik al snel door wanneer de mensen daar gingen toeteren, maar hier in Vietnam (jup ik ben dus al in Vietnam) heb ik het nog niet echt door. Ik denk dat iedereen toetert naar de weggebruiker voor hen als ze van achteren aan komen rijden, maar de een toet het wel, de ander doet het niet en weer iemand anders die toetert gewoon random haha. Kortom, ik heb geen idee wanneer er getoeterd wordt. (Ze hebben wel een grote variatie in toeter geluiden tho).

Oke zo als jullie al hebben gelezen ben ik op het moment in Vietnam. Ik verblijf ben Ashwien in het 'Backy Posh Hostel' in Hanoi. Prima hostel. Het is een gezamenlijke kamer met 4 bedden, waarvan 2 bedden een 2 persoons bed is.
We hebben er nu 2 nachten geslapen. Goed? Mweh.. Daar zijn de meningen over verdeeld. Locatie? Is best leuk. We verblijven zo ongeveer naast het 'Old Quarter' gebied. (Het Old Quarter gebied zijn populaire straatjes in Hanoi. Het zijn kleine straatjes waar veel, heel veel, toeristen + locals lopen, hangen, chillen, bier drinken, eten en je van alles en nog wat willen verkopen). Dit verklaart ook de 'Mweh..' op de vraag of ik goed geslapen heb haha. Het is lekker druk en ik kijk mijn ogen uit, dat zeker!, alleen stopt het getoeter etc. niet om 01.00 uur, maar gaat het door.. Dusja, daar moet ik gewoon eeeventjes aan wennen. Vind het wel lachen hoor! Voel me steeds meer een échte backpacker! (Los van dat ik hoogst waarschijnlijk nog niet eens het echte bbackpack leven heb meegemaakt haha).

Maar goed, nu dus al een heel verhaal geschreven, maar nog geen eens verteld wat we de afgelopen dagen hebben gedaan!!

De 2e dag (en meteen laatste dag) in Bangkok wilden we het Royal Palace bezoeken, Wat Arun heet het. Hier zijn we naartoe gegaan met de boot. Eenmaal aangekomen, zijn we eerst wat gaan eten. Daarna gingen we naar het Royal Palace. 2 woorden: overal Chinezen.
Toen we aankwamen bij het Royal Palace stond het bom vol, maar dan ook echt bom vol, met Chinezen. Geen grapje, dit was echt een hot spot, haha. Overal paraplu's en selfiesticks, iedereen die op elk plekje even mooi wilt poseren (al is het bij een plantenbak). Ik heb mijn ogen uitgekeken en heb er stiekem ook een beetje om gelachen.
We zijn uiteindelijk niet lang bij het Royal Palace gebleven, omdat het echt snick heet was en omdat, zoals ik al zei, het zo onwijs druk was.
Nadat we bij het Royal Palace waren geweest zijn we richting Koh San Road gelopen. Daar heb ik mijn nieuwe aanwinst gekocht! Jawel... een NEKTASJE! Wel een leuk typisch toeristisch/Thais nek/schoudertasje hoor! Ik ben er wel blij mee eigenlijk haha. Dat tasje is echt super usefull!

Uiteindelijk was het al ergens in de middag en waren we beiden best wel moe. We hebben een 'uber' gepakt (een taxi die je via een app regeld) naar het station en zijn toen met de trein weer terug gegaan.
Toen zijn we gaan avond eten bij G's (een restaurantje met Duits en Thais eten + allemaal soorten bieren uit verschillende landen) en zijn we daarna een toetje gaan eten bij het After You Café! (Dikke vette aanrader als je ooit in Thailand bent). Vet lekker toetje! We hadden een Hojicha Kakigōn gehaald.
Hierna terug naar het hotel gegaan, Bangkok by night gezien op de draaiende rooftop en toen gaan slapen.

De volgende dag, donderdag 8 maart, hebben we 's ochtends eerst uitgeslapen, zijn we wat wezen drinken bij het Chibi Chibi café, wat wezen eten bij Kay's boutique restaurant en daarna de trein gepakt naar het vliegveld in Bangkok.
Eenmaal aangekomen op het vliegveld wilden we dus gaan inchecken (dus dan sta je in die rij van, ha ha, 10 minuten), mag je gaan inchecken, blijkt de incheck datum op 5 maart te staan i.p.v. 8 maart! Lol. Naja eigenlijk geen lol, want we moesten nieuwe tickets gaan kopen... Naja kan gebeuren jammer genoeg. We weten eigenlijk niet zo goed hoe dat is gebeurt: we kwamen namelijk allebei aan in Bangkok op 5 maart, maar goed. Nieuwe tickets gekocht, ingecheckt, door de douane gelopen en toen waren we 'ready for take off!!'.
We vlogen met Vietjet Air. Soort Ryan Air/Transavia in Thailand. Prima maatschappij. Leuk verschil tussen Vietjet Air en Qatar Airways is toch echt de turbulentie! Het was gelukkig maar een vlucht van 2 uurtjes; ik ben namelijk niet echt een fan van turbulentie, ha ha.

Aangekomen in Hanoi hebben we een taxi gepakt naar onze hostel, even geschillt en zijn we rond 20.00 uur een restaurantje gaan zoeken om te eten.
We zijn uitgekomen bij Nét Huê, een cheap 'ish' (betekend ongeveer of soort van) restaurantje dat 2 straten van onze hostel zat, chill! Lekker gegeten daar met z'n 2en voor ongeveer 6 euro (goedkoop eten is echt een giga voordeel in Azië).
Oja even leuk om te weten, donderdag 8 maart was het dus international womans day! Haha. Komt er dus een medewerker van dat restaurantje naar me toe, legt dit uit en geeft mij vervolgens een zakje met 2 chocolade hartjes er in! Super cute!! (en ze waren best wel lekker haha).

Weer terug naar hostel, spullen gepakt en gaan douchen. De douch was best grappig. De douch en wc zitten namelijk in dezelfde ruimte van 1,5 bij 0,5 meter haha! Best wel praktisch als je het van een bepaald perspectief bekijkt ha ha. Maar prima douch hoor! multifunctioneel en chill.

Volgende dag zijn we rond 09.00 uur gaan ontbijten. Dit ontbijt werd door het hostel zelf verzorgd. Bakkie koffie en een paar sneetjes brood in het broodrooster, mmm lekker!
En toen? Klaarmaken en op stap gaan.

We hebben de gebedstempel bekeken, de Ngac Son Temple. Deze tempel zat op het Hoan Kiem meer. Daar rond gewandeld en foto's gemaakt.
Toen we de tempel bekeken hadden, zijn we rond het meer gaan wandelen. Mooi meer overigens. Er werden heel veel foto's gemaakt aan dit meer.
Verder hebben we die dag niet echt veel gedaan. Hanoi verkent, door het Old Quarter lopen, en koffie wezen drinken (de koffie hier is trouwens echt lekker!). Hierna even gechillt en geslapen en toen zijn we rond 20.00 uur op zoek gegaan naar een restaurantje o.i.d. Uiteindelijk voor 5 euro met z'n 2en gegeten (ik vind die prijzen echt leuk hier haha, zo goedkoop!)

En toen was het vandaag, zaterdag 10 maart. Vandaag hebben we nog niet veel gedaan. Hebben geluncht bij Chop's Cafeé (kei goede hamburgers) en zijn toen naar een Nederlands travel bureau gegaan, Friends Travel Vietnam. Dit is een travel organisation dat opgezet is door een Nederlander, Sidney heet hij.
Hier wat informatie opgedaan over een trip/reis naar Cat Ba, Sa Pa en/of Ninh Binh.
Verder eigenlijk nu chillen in het hostel, blog schrijven (wat mij nu al dik een uur kost) en dan misschien zo naar de Long Bien bridge met zonsondergang.

Let niet op eventuele spelfouten en niet kloppende zinnen: ik heb namelijk niet zoveel zin om dit hele stuk nu opnieuw terug te lezen haha.
Volgende week post ik weer een nieuw stukje!



  • 10 Maart 2018 - 10:32

    Mama:

    Ha lieve kinderen, zoals je schrijft hoor k je praten met handgebaren. Heerlijk.
    Je ziet veel zeg en ja jammer als iets populairs zo druk is. Geniet samen! Wij genieten van de verhalen. Via app praten we wel verder over en weer. Dikke knuf

  • 10 Maart 2018 - 10:33

    Noa:

    Super leuk Roos! Leuk om te lezen hoe jij t meemaakt !
    Zijn idd wel een paar dingetjes om aan te wennen Haha maar zoals je t schrijft klinkt t wel alsof je erg aan t genieten bent, goed te horen!
    Grappig, die Sydney had mij toen ook geholpen met Mn visum,
    Lachen dat jij er nu ook naartoe bent geweest!
    Geniet er nog van!
    X

  • 10 Maart 2018 - 10:35

    Jessie:

    Leuk roos!
    Sapa!! Mooi echt mooi.doen.
    Klinkt heerlijk allemaal. Kus

  • 10 Maart 2018 - 10:45

    Maarten:

    Het lijkt me heerlijk om in een land te zijn waar uit eten gaan zo goedkoop is. Eet je ook echt lekker daar. Als ik de foto's zie twijfel ik daar niet aan. Geniet lekker verder.

  • 10 Maart 2018 - 12:57

    Evelien:

    Wat super gaaf om dit zo te lezen. Ik hoor het je vertellen, heerlijk! Geniet samen lekker van alles wat je meemaakt.

  • 10 Maart 2018 - 14:13

    Stephanie:

    Wat super leuk om te lezen roos!
    Echt super jaloers om het te lezen!
    Lijkt me heerlijk, alleen het getoeter zou ik kunnen missen hahaha.

    Hoop snel meer te lezen!
    Doe de groetjes aan ashwien!

  • 12 Maart 2018 - 10:55

    Astrid En Mathijs:

    Hey, leuk stukje Roos.!!!
    Goed om te "horen" dat het goed gaat daar.

    Kus van as en míj ook aan jou Ashwien ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roosmarijn

Mijn doel is het ontdekken van alle culturen en naturen die deze wereld te bieden heeft.

Actief sinds 04 Maart 2018
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 5368

Voorgaande reizen:

05 Maart 2018 - 01 Juni 2018

Mijn eerste reis naar Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: