Super lekker chillen in Hoi An! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roosmarijn Oldenbeek - WaarBenJij.nu Super lekker chillen in Hoi An! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roosmarijn Oldenbeek - WaarBenJij.nu

Super lekker chillen in Hoi An!

Blijf op de hoogte en volg Roosmarijn

26 Maart 2018 | Vietnam, Hoi An

Mijn vorige blog was geschreven in Ninh Binh. 2 dagen na die blog zijn we met de nachttrein naar Dong Hoi gegaan. Best wel een leuke ervaring! Ik wilde het heel graag ervaren, gewoon om te weten hoe het is om op zo'n klein bedje te slapen met best wel luide geluiden van de trein en kletsende mensen om je heen. Het was uiteindelijk een treinrit van ongeveer 7/8 uur. Is lang... maar ik heb het meeste van de tijd geslapen.
Vlak voor de treinrit begon de begrafenis van oma. Dus dit was wel even dubbel. Was best wel een zware dag.
Ik heb veel gedacht aan iedereen en natuurlijk aan oma..

Toen we de volgende dag in Dong Hoi aankwamen, om 06.45 uur, pakten we de taxi richting Phong Nha. Phong Nha staat voornamelijk bekend om de mooie en toffe grotten! Wij wilden graag sowieso 1 grot zien. Nou wat een bof! Want we kwamen aan in ons 'hotel', kregen meteen een ontbijt en konden meteen een tour boeken die om 09.00 uur begon. Deze tour ging naar de Paradise cave en daarna naar de Dark cave. Precies de 2 grotten waar we over in dubio zaten welke van de 2 we wilden bekijken.
Toen we dus aankwamen in ons hotel, het Mountain View Hotel, kregen we meteen een ontbijt en konden we meteen de tour boeken. Om 09.15 uur werden we opgehaald. Dit was dus best wel kort op elkaar, omdat we rond 07.30 aankwamen in het hotel. Nou.. Leuk in de bus, een aantal andere mensen opgehaald en toen door! Ik dacht dat we naar de Paradise cave gingen, maar eerst maakten we een stop bij de Botanic Garden. NICE!! Want dit is dus een onwijs mooie tuin met heel veen flora en fauna! En normaal moet je hier dus ook voor betalen, maar wij mochten er dus ook eventjes in. Het was niet lang tho, maar wel super leuk even. We hebben wat aapjes gezien (aaaawh) en een kleine waterval. Niet spectaculair, maar tof!
Hup weer terug naar de bus.. Karren maar! Eenmaal aangekomen bij de Paradise cave, bleek dat we eerst heel leuk tig trappen moesten lopen! Leuk voor de conditie! En helemaal fijn voor die mooie spieren in je benen die dit niet gewend zijn! (huilen, buiten adem, ploegen, zweten pff) (oke ik overdrijf haha). Het was een mooie tocht van 10 minuten. We liepen door gigantische bomen door op een oude stenen trap naar boven.
Eenmaal boven aangekomen kregen we eerst een kort verhaal te horen hoe deze grot gevonden was.. Joepie, daarna mochten we naar binnen, exiting!! Het was een kleine opening, maar perfect voor mijn lengte! Toen naar beneden. Giga grot!! En onwijs mooi! Zoveel verschillende kleuren stenen en allemaal stalagmieten! Er was zelfs een stalagmiet van een paar miljoen jaar oud! Deze was ook echt zo onwijs groot!!! Super cool! Verder kan ik jullie wel meer vertellen over de grot, maar het was eigenlijk in principe allemaal wel hetzelfde haha. Gewoon super vet cool!
Na 1,5 uur vrije tijd gingen we weer naar bus. On our way to the Dark cave! Yeah! Zin in hihi. Toen we daar aankwamen kregen we eerst een groot bord (een soort geweven bamboo schaal) met allemaal typisch Vietnamees eten met onder anderen vlees en sticky rijst dat echt heel erg sticky was...
Na het eten konden we ons omkleden en nadat iedereen zijn/haar bikini, zwembroek, zwemvest en helm op en aan had gingen de ene helft van de groep met een kajak naar de ingang van de grot en de andere helft met de zipline, cool! Toen even een stukje gezwommen naar de ingang en toen lekker op de blote voeten door de grot gelopen! Super cool, want het was echt pik donker en het enige licht kwam van je lampje op je helm haha. Leuk want sommige lampen stopte er ineens mee, waaronder die van mij aan het einde haha.
Uiteindelijk kwamen we aan bij een smal stuk en toen zij de guide tegen mij (ik liep voorop) "als je nu door loopt kom je vanzelf bij het modderbad uit. Ik ga niet meer, want ik ga het modderbad niet in". Oke daar ga je dan voorop in het donker door een smal pad naar het modderbad. Eng, cool, gek, spannend. Het modderbad was echt leuk haha. Het was een combi van water en veel modder. En het grappige was dat je dus echt omhoog werd geduwd door dat modder water. Dus wanneer je in het water zat, was je echt aan het bouncen in het water, omdat je dus niet naar beneden zakte haha.
Nou leuk, modderbad gehad en toen even afspoelen in het water van de grot. Weer terug bij het restaurant, gedoucht, omgekleed en een free (gratis) rum-cola als kers op de taart (geen idee of deze zinnen combinatie klopt, maar het klinkt leuk)! Lekker! Toen weer terug naar onze hotels.
's avonds lekker gegeten en geslapen.

De volgende dag kregen we ons ontbijt om 06.30 uur en om 07.15 uur werden we opgehaald met de bus. Dit was een soort slaapbus, dus we konden lekker languit liggen haha. Deze bus bracht ons van Phong Nha naar Hoi An. De rit deed ongeveer 7/8 uurtjes. Lange rit, maar prima.. als je de buschauffeur maar niet zag rijden ;)!
Eenmaal in Hoi An aangekomen rond 15.00 uur zijn we naar ons hotel gelopen, hebben we ingecheckt, gedoucht, gechillt en zijn we naar het oude gedeelte van Hoi An gegaan. Zo leuk om het oude gedeelte van het centrum van Hoi An te zien! OVERAL LAMPIONNEN! Zo gezellig!! Ik hou echt van al die lichtjes overal! Heel gezellig!! Even lekker rond gestruind, gegeten, biertje gedronken en toen weer terug gegaan naar het hotel. We slapen in het Phuc Thao Villa.. Bed time..

De dagen daarop hebben we bijna elke dag hetzelfde gedaan haha, een keertje de was gedaan, naar de stad gegaan en gechillt. Ik heb 2 dagen geleden een manicure en pedicure gehad voor 12 euro. Niet duur, maar eigenlijk ook weer wel, omdat het voor ons in Nederland goedkoop is om een uitgebreide pedicure en manicure te krijgen, maar in Vietnam kan je het ook veel goedkoper krijgen. Sad, maar leuk! En die dag daarvoor, jawel!!! Hebben we weer gemeet met Roos en d'r vader. Weet je wel? Dat meisje waar ik in mijn vorige blog over had verteld! Roos en haar vader waren nog in Hoi An die dag, dus we hadden op het strand afgesproken. Lekker wat gegeten en gedronken en toen moesten zij er alweer vandoor helaas. Maar we komen elkaar misschien nog wel een keer tegen!

Gisteren zijn Ashwien en ik nog een keertje naar het strand gegaan. Lekker een aantal uurtjes op het strand liggen, chillen, lezen, eten en drinken.. We lagen te chillen bij het Soul Cafe. Leuk cafe! En er wordt ook wel eens life muziek gespeeld! super gezellig is dat dan natuurlijk! We konden lekker chillen op brede chille bedjes en zitzakken! Ik zat natuurlijk op een heerlijke zitzak in de zon!! Nu ben ik wel een beetje een kreeft haha, maar dat is niet erg: ik was namelijk nog heel heel erg wit! Dat is echt een nadeel als Nederlander haha. Die eeuwige witte huid haha. Verder ben ik een trotse Nederlander! haha.
Oke we dwalen af...
Vandaag gaan Ashwien en ik nog een keer naar het oude gedeelte van de stad, wat dingetjes halen en bij een Indiaas restaurant eten. Morgen gaan we weer verder met de nacht bus naar Dalat!

Thanks voor reading! En werkse iedereen he!

Oja P.S.!! Ik heb nu ook polarsteps. Huh wat is dat? Hier kan je mij precies volgen: waar ik op dat moment en welke route ik afleg! Hier post ik ook foto's en een stukje tekst soms. Is leuk om te volgen!

  • 26 Maart 2018 - 11:21

    Mama:

    Ha lieverd, wat een reis is het he! Wat bijzonder weer dit keer. Die grotten heb ik gezien op je foto's. Interessant. Je kan je ook insmeren hoor, om niet zo rood te worden. ;)
    Geniet lekker en polarsteps is leuk! dikke kus voor jullie

  • 27 Maart 2018 - 19:14

    Opa Henk:

    Net jouw berichten gelezen en gezien dat je veel meemaakt en niet bang bent. Maar dat is natuurlijk omdat Ashwien erbij is. Geniet ervan zoveel mogelijk. We skypen gauw via je moeder.
    Liefs Opa

  • 27 Maart 2018 - 21:32

    Maarten:

    Ha Roos, leuk om je verhaal weer te lezen. Bijzonder hoor zo'n reis. Veel plezier verder.

  • 28 Maart 2018 - 01:03

    Roosmarijn Van Oldenbeek:

    Jaa ik heb het onwijs naar mijn zin! Ik vind het ook erg leuk om jullie reacties altijd te lezen haha.
    Leuk dat u ook af en toe reactie opa!
    Spreek jullie allemaal snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roosmarijn

Mijn doel is het ontdekken van alle culturen en naturen die deze wereld te bieden heeft.

Actief sinds 04 Maart 2018
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 5375

Voorgaande reizen:

05 Maart 2018 - 01 Juni 2018

Mijn eerste reis naar Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: